Личният асистент е човек, който помага на пациенти с увреждане или в социален риск във всички сфери от неговото ежедневие, а не само в частта на комуналното и битово обслужване. Отношенията между двамата се базират на взаимно доверие и партньорство и зависят от конкретните потребности на нуждаещото се лице. Времето, в което се предоставя услугата „Личен асистент”, позволява гъвкавост според индивидуалните потребности на всяко лице и може да се предоговаря.
Какво включва услугата?
- Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена – тоалет, къпане, преобличане, смяна на чаршафи, хранене, раздвижване.
- Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето.
- Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения.
- Четене на глас – вестници, списания, книги.
- Почистване на помещението.
- Пране и гладене на дрехи и чаршафи.
- Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия, чрез изготвяне на план за посещения по желание на лицето.
- При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи.
- Заплащане на битови сметки при необходимост
- Поддържане на връзка със семейството на пациента и предоставяне на текуща информация за състоянието му.
Ние имаме ангажимент да се свържем със семейството или с посочено лице за контакти при възникването на спешни случаи или извънредни ситуации.